mandag 23. mai 2011

No skin de sol

Det er ongdom og det er drømmer,
det er lengsel i alle gjømmer,
sjå det gjynger, sjå det gjynger i en fin menuett.
Det er sammar i vente,
det er lykke å hente.
Det er livet som forærer deg en blomebukett.

Vidar Sandbeck.


Tok meg ein tur heim eg. Heim i våren. Det e vår i heile Norge, men det e igrunn aller mest vår i Drarvik. Mor og eg tok turen ut te liljekonvall, lam og nyvåkna skog.
Hurra og atter hurra for VÅR!


Blomsterpiken.


Detta e da årets mest fotograferte lam.
Det burde hatt et navn, kjenne eg.
Forslag, anyone?






Gjennom regnbuens glans ser jeg himmel og hav
smelte sammen i solopppgang.
Og mens tankene flyr våkner sanser til liv,
og jorden nynner sin egen sang.

Jeg vil danse mot vår, kjenne hud møte hud.
Være ung i et nyfødt år.
Kjenne liv i min kropp fra en sol som står opp,
være ung, jeg vil danse mot vår.

I en blomstrende eng vil jeg vandre av sted
og la sansene finne vei.
Jeg har vårkjolen på, vinden stryker meg nå,
jeg byr deg en vals, kom og dans med meg.

Jeg vil danse mot vår, kjenne hud møte hud.
Være ung i et nyfødt år.
Kjenne liv i min kropp fra en sol som står opp,
være ung, jeg vil danse mot vår.


Britt Viberg/ Rolf Løvland

1 kommentar:

Olaug sa...

Fekk lyst å gå ut og ta vårskriket.
Sikkert lurare å spara det til Drarvik.