lørdag 5. desember 2009

There were birds in the sky

I dag e huset tomt, alle har reist te Manchester paa julemarked. Eg e heima for aa laga murstein og faa orden paa rom og heim. Og Laura (fantastiske Laura) har laant meg pcen sin.
Saa i dag kan eg hoerra paa musikk, sjekka mail og blogga uten aa maatta gaa te universitetet:)

Daa passe det jo greit aa innvia alle interesserte i tirsdagens eventyr. Daa skulka Maggie, Molly og eg skulen (bare et ubrukelig seminar, mor) og drog te Chatsworth. Me tok tog fra York via Sheffield te Chesterfield, venta litt der og tok buss videre te Baslow. Utrulig kos busstur gjennom Postman Pat-landskap og med selskap av omtrent 20 pensjonistar (me trakk ner gjennomsnittsalderen rimelig grundig..). Fra Baslow gjekk me oeve markene mellom digre eldgamle tre, sauer og fasanar og opp te Chatsworth. For dei som ikkje har innsideinfo e Chatsworth heimen te hertugen og hertuginnaa av Devonshire, og det blei brukt som Pemberley i den nyaste filmatiseringaa av Stolthet og Fordom. Sistnevnte e selvfoelgelig hovedgrunnen te at me ville sjaa plassen... Fantastisk flott bygg (me kjente igjen flere rom fra filmen, exitement!) med diger skjoenn hage. Ein nydelig dag med frisk luft, bevegelse og masse masse bilder tatt.

Bildene faar eg dela paa et seinare tidspunkt, ein av gledene med aa var pclaus e at eg maa bare la bildene bli fint inni kameraet.

Men eg stjal et bilde fra ein aen plass, pluss et par fra bloggen te Maggie, saa dokke kan faa et inntrykk, vertfall:

Venting paa markedet i Chesterfield


Kostymeproeving. Maatte jo proeva oss som adelige;) Eg e hushjelp akkurat her, best eg holde meg paa min rette plass..

Passe nydelig plass..



For dei som maatte ha lyst te aa be for at eg snart ska faa pcen min igjen (fortrinnsvis ilag med bildene og filmane mine..), e det veldig lov. Livet e blitt hakket mer komplisert ette at an tok kveld. Oppgaveskriving paa skulepcar e stress..

4 kommentarer:

Arne sa...

Fint slott, stygg film...

Oddbjørg sa...

Trivelig kar, stygg filmsmak...

Unknown sa...

Hihi, minner meg vagt om en annen busstur i Storbritannia der du trakk ned aldersgjennomsnittet betraktelig... 20 spørsmål, gjett hva jeg tenker på! :P
Og jepp - godt fornøyd med å endelig ha somla meg til å legge igjen en kommentar her!

Oddbjørg sa...

Godt jobba, Ingrid! Men eg kan jammen ikkje begripa ka for ein aen busstur du snakke om...;)