søndag 10. juli 2011

No more working for a week or two

Ferie e igrunn ein god ting! Eg kan venna meg te denna frigreiå.
Kunne ha lista opp i lange banar ka eg og me har fylt dagane med, men kor kjekt e det egentlig å lesa om? Referater e ganske gørr.
Så eg slår heller te me et par bilder og litt generelle opplysningar:

  • Det ligge et par flip floppar på bånn (elle, I bånn e vel bedre uttrykt) av ei litå tjødn på toppen av Steinslandsnuten. Di blir vel funne om 200 år av nåken overivrige arkeologar som kjeme te lura veldig på koffor folk gjekk på fjellet i sånnt fottøy.
  • Når man går ner te Steinsland fra nevnte nut, e det lurt å følga godt med på kor stien går, ellers står du plutselig i ei ur omringa av stikkande buskar og lure på koss du ska komma deg derifra med mest mulig verdighet i behold.
  • Det GÅR an å kjøra sekshjuling ner den nye veien fra verdens finaste plass, men viss du ska sitta bakpå e det lurt å ha nåke mjukt å sitta på. Det hjelpe å synga Du er du og du duger ner dei verste kleivene.
  • Viss du ska gå øve bogen, e det lurt å droppa å ha med meg. Men eg KAN fremdeles treffa tønnå i Tverrdalen med ein velplassert stein. Bare gi meg ein del forsøk.
  • Og: Har du med deg veska med paraply i på grilltur i Kastfoss, risikere du at eg mobbe deg for det i mange år framøve.


Ferie e BRA!


3 kommentarer:

Kristin sa...

Hahaha, I love it! Ferie e tingen:)

Oddbjørg sa...

Indeed:)

Eli Marie sa...

Fikk nå jammen meg bruk for paraplyen da ;p