søndag 18. oktober 2009

Salighetsting


Verden e full av salighetsting. Astrid Lindgren visste det. Hu skreiv om di i Marikken-bøkene. Salighetsting e små ting, handlingar etc som gjer deg varm innvendig, sånne ting som skape ein anelse salighet i kverdagen. Eg finne stadig flere og flere:)


For meg, som e så inderlig grundig norsk, fins det nok flere salighetsting i Norge enn nåken aen plass. Men eg finne stadig nye ting her i England som eg ikkje hadde vet på at eksisterte når eg budde i Norge, som for eksempel å ta dei tørre sengklenå ut av tørketrommelen og bæra di tebake te leiligheten. Eg har aldri i mitt liv brukt tørketrommel før, og kjeme neppe te bruka an på nåke aent enn sengkler og håndkler,men fy fillen. Du vett liksom ikkje kor kald du egentlig e før du stikke armane inn i trommelen og tar ut dei nyydelig varme klenå. Når eg kjeme fram te rommet mitt, blir eg sittande på sengekanten og bare holda på di, for det e så godt og varmt.

Andre eksempler på salighetsting kan var sjokolade, nybakt brød, hestehov og kvitveis, gode bøker, bra sangstemmer... listå vokse for kver dag.

Salighetsting: venner på kjøkkengolvet.

Ka e salighetsting for deg?

1 kommentar:

Eli Marie sa...

Hurra! Jammen godt du har oppdaga at tørketrommel faktisk kan vær en meget fin ting ;)