onsdag 30. november 2011

What it's like to be me

Ska eg fortella deg ein ting som e passe kjekt når man ligge på sjukehus?
At folk kjeme på besøk!
Eg har ei søster i Sandnes, så eg tenkte jo egentlig at hu kom te å komma
å sjå om meg, og det gjorde hu. Med tannkost, skrivesaker og slikt som man trenge for
at livsfølelsen ska stiga litt. Kjempetakknemlig for det!
Og eg syns eg hadde gjort det godt når eg hadde fått besøk :)
Men så, vett du, der kom Egil tuslande nerøve gangen!
Og mens eg satt og prata med han og Liv Ingunn, kom fillen meg heile familien Haga!
Eg holdt på å gå i bakken. Fekk blomster og sudoku og masse klemmar. Salighet.
Følte meg rett og slett verdsatt! Blei rørt langt inn i sjelå.
Neste morning kom både Egil og Margunn, og Liv Ingunn og Live kom og passte på
at eg spurte om dei rette tingå og kjørte meg te båten når eg slapp ut.
Og når eg gjekk i land på Judaberg og dreiv og psyka meg opp te å tusla te hallen og
henta bilen min, der kom Sønøve. Hu kjørte meg opp, vettu! 
Det e jo søren meg ganske masse mindre stress å var sjuk når familie og venner stille 
opp på alle baugar og kanter! Humøret stige, praktiske ting blir ordna, sjølbildet blir 
mer enn bare litt oppdytta... 




Margunn og Egil, sånne folk som kjeme
på besøk te sjukelige venner :)
Og Egil kom med sudoku og rosa penn med sløyfa og
kattepus på! Den lo eg av..

Nydelige roser fra fam Haga,
skjønne venner på Finnøy.

Liv Ingunn ordna masse praktiske ting for meg,
blant aent skaffa hu meg mobilladar (amen for det!).
Og jammen fekk eg blomster og!


Eg har jammen ufattelig masse å var takknemlig for!
Eg bur i et fredelig land, eg har jobb, mat og heim. Eg får synga og kosa meg,
eg har muligheten te å legga meg strekk ut og gjer ingenting av og te...
Og så har eg familie, venner og kollegaer som tar seg av meg når eg går ner for telling.
Pluss ein heil armada som ber for meg. Eg e velsigna! 

TAKK.

2 kommentarer:

totliii sa...

Fantastisk atte du klare å sjå alt d positiva midt oppi all elendigheten - d e ein fantastiske evne! :D

Håpa adventen blir mindre prega av sjukehusopphold... ;)

Oddbjørg sa...

Prøve så godt eg kan:)
Og ja, det hadde ikkje gjort nåke..